Słowacka opłata drogowa

Czat czy Komunikator PalTalk czy inny messenger ?

Temat: winiety
Słowacja winieta 1 miesięczna 9,90 €

Węgry, opłaty drogowa - autostradowa- dawna winieta naklejka zastapiona została od 2008 roku w formie e-winiety .
e-Winietki obowiązują:
>> dla pojazdów do 3,5 tony i autokarów do 12 ton:
M1 Budapeszt - Hegyeshalom
M3 Budapeszt - Gorbehaza w kierunku Miszkolca wsch.
M5 Budapeszt - Kiskunfelegyhaza
M6 Erd - Dunaujvaros
M7 Budapeszt - Balaton - Letenye
1-miesięczna - 18,30 Eur (100,65 PLN)
10-dniowa - 11,10 Eur (65,65 PLN)

A w Chorwacji opłacasz tylko przejazd autostradami, nie ma winiet. dnia Śro 9:37, 27 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Źródło: makarskariwiera.fora.pl/a/a,117.html



Temat: Chaos na słowackich przejściach granicznych
Wprowadzenie na Słowacji drogowych opłat elektronicznych spowodowało chaos na tamtejszych przejściach granicznych.

Protestują zwłaszcza kierowcy polskich ciężarówek, którzy po odbiór urządzenia GPS musieli czekać w kolejkach po kilkanaście godzin. Na czesko-słowackiej granicy stały wielokilometrowe kolejki ciężarówek. Polscy kierowcy nie kryli zdenerwowania.

Twierdzili, że w biurze byłego urzędu celnego na odbiór urządzeń GPS czekają kilkanaście godzin, a w kancelarii pracują tylko dwie osoby. Skarżyli się na biurokrację i nadmierną ilość formularzy. Kierowcy musieli kupować urządzenia GPS po 100 euro. Mogli za nie płacić jedynie gotówką. Niektórzy zostawili pojazdy na czeskiej granicy i brali taksówki szukając innych punktów sprzedaży.

Podobnie było na wielu przejściach granicznych. Kolejki ciężarówek ustawiały się także na granicach z Ukrainą i z Węgrami. Kierowcy ukraińskich autobusów skarżyli się, że na urządzenie GPS czekają już dwa dni.

Gorąco było także w 137 stacjach benzynowych na terenie całego kraju, gdzie protestowali słowaccy przewoźnicy żądający wstrzymania systemu opłat o pół roku i obniżenia kosztów drogowych opłat elektronicznych. Niektóre stacje zostały zablokowane przez samochody ciężarowe.

etransport.pl za Gazeta.pl
Źródło: myhobby.fora.pl/a/a,328.html


Temat: Słowacja 2010 - zniesione winietki dla kamperów i przyczep
Znalezione przed chwilą:
Uwaga Caravanningowcy

W związku z wprowadzeniem elektronicznego systemu poboru opłaty drogowej (myta) Ministerstwo Transportu, Poczty i Telekomunikacji Republiki Słowackiej wydało wytyczną, zgodnie z którą:

- Pojazdy kategorii M1, nawet jeśli ich ciężar całkowity przekracza 3,5 tony (np. przyczepy kempingowe, caravany), nie są obecnie objęte opłatami. Zespół pojazdów, składający się z pojazdu kategorii M1 i przyczepy również nie podlega opłacie. Pojazdy te nie są ani pojazdami ciężarowymi, ani autobusami i nie określono dla nich stawki opłaty drogowej zgodnie z rozporządzeniem rządu nr 350/2007 Z. z. [odpow. Dz.U.]

Pojazdy kategorii N1 do 3,5 tony same w sobie nie podlegają opłacie. Zespoły pojazdów o ciężarze ponad 3,5 t, składające się z pojazdu N1 i przyczepy, podlegają opłacie, ponieważ stanowią w takim wypadku zespół pojazdów, przeznaczony do transportu towarów w rozumieniu ustawy nr 25/2007 Z.z. o elektronicznym poborze myta, co wynika z zakwalifikowania pojazdu do kategorii N1 jako pojazdu zaprojektowanego i skonstruowanego do transportu towarów, czyli pojazdu ciężarowego.
(Słowackie Centrum Turystyki, 30.12.2009)



Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=6271


Temat: winety Słowacja Węgry...
to jest oficjalne stanowisko :

"W związku z wprowadzeniem elektronicznego systemu poboru opłaty drogowej (myta) Ministerstwo Transportu, Poczty i Telekomunikacji Republiki Słowackiej wydało wytyczną, zgodnie z którą:

* Pojazdy kategorii M1, nawet jeśli ich ciężar całkowity przekracza 3,5 tony (np. przyczepy kempingowe, caravany), nie są obecnie objęte opłatami. Zespół pojazdów, składający się z pojazdu kategorii M1 i przyczepy również nie podlega opłacie. Pojazdy te nie są ani pojazdami ciężarowymi, ani autobusami i nie określono dla nich stawki opłaty drogowej zgodnie z rozporządzeniem rządu nr 350/2007 Z. z. [odpow. Dz.U.]

Pojazdy kategorii N1 do 3,5 tony same w sobie nie podlegają opłacie. Zespoły pojazdów o ciężarze ponad 3,5 t, składające się z pojazdu N1 i przyczepy, podlegają opłacie, ponieważ stanowią w takim wypadku zespół pojazdów, przeznaczony do transportu towarów w rozumieniu ustawy nr 25/2007 Z.z. o elektronicznym poborze myta, co wynika z zakwalifikowania pojazdu do kategorii N1 jako pojazdu zaprojektowanego i skonstruowanego do transportu towarów, czyli pojazdu ciężarowego."

W 2010 roku pojazdy kategorii M1 będą jeździć po słowackich drogach bez opłat i nie potrzebują także winiet. Celem akcji promocyjnej jest wspieranie ruchu turystycznego na Słowacji oraz zachęcenie turystów „caravaningowych” do wypoczynku w Republice Słowackiej.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=6040


Temat: Autem do Chorwacji


4) do granicy z CRO zwykłymi, przejscie w Letenye i dalej juz do Zadaru autostradą.

Coraz bliżej mi do tej właśnie opcji.
Jest jakiś problem z nabyciem przed granica ze Słowacją winiety? Jak z dostępnością tych 2 tygodniowych?


Poszukaj w przygranicznych kantorach lub sklepach. Albo zakup on-line (http://www.pzmtravel.com.pl/pzmsklep/oplaty,drogowe,slowacja,253.html) lub wybierz się do lokalnego ośrodka PZM albo poszukaj na stacjach beznynowych w swoim mieście.

--
Pozdrawiam, Rudiok
Źródło: daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2139


Temat: Zmiana systemu poboru opłat za drogi dla aut powyżej 3,5 t
"W związku z wprowadzeniem elektronicznego systemu poboru opłaty drogowej (myta) Ministerstwo Transportu, Poczty i Telekomunikacji Republiki Słowackiej wydało wytyczną, zgodnie z którą:

* Pojazdy kategorii M1, nawet jeśli ich ciężar całkowity przekracza 3,5 tony (np. przyczepy kempingowe, caravany), nie są obecnie objęte opłatami. Zespół pojazdów, składający się z pojazdu kategorii M1 i przyczepy również nie podlega opłacie. Pojazdy te nie są ani pojazdami ciężarowymi, ani autobusami i nie określono dla nich stawki opłaty drogowej zgodnie z rozporządzeniem rządu nr 350/2007 Z. z. [odpow. Dz.U.]

Pojazdy kategorii N1 do 3,5 tony same w sobie nie podlegają opłacie. Zespoły pojazdów o ciężarze ponad 3,5 t, składające się z pojazdu N1 i przyczepy, podlegają opłacie, ponieważ stanowią w takim wypadku zespół pojazdów, przeznaczony do transportu towarów w rozumieniu ustawy nr 25/2007 Z.z. o elektronicznym poborze myta, co wynika z zakwalifikowania pojazdu do kategorii N1 jako pojazdu zaprojektowanego i skonstruowanego do transportu towarów, czyli pojazdu ciężarowego."

W 2010 roku pojazdy kategorii M1 będą jeździć po słowackich drogach bez opłat i nie potrzebują także winiet. Celem akcji promocyjnej jest wspieranie ruchu turystycznego na Słowacji oraz zachęcenie turystów „caravaningowych” do wypoczynku w Republice Słowackiej.
_________________
Źródło: camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=6231


Temat: Zmiana systemu poboru opłat za drogi dla aut powyżej 3,5 t

"W związku z wprowadzeniem elektronicznego systemu poboru opłaty drogowej (myta) Ministerstwo Transportu, Poczty i Telekomunikacji Republiki Słowackiej wydało wytyczną, zgodnie z którą:

* Pojazdy kategorii M1, nawet jeśli ich ciężar całkowity przekracza 3,5 tony (np. przyczepy kempingowe, caravany), nie są obecnie objęte opłatami. Zespół pojazdów, składający się z pojazdu kategorii M1 i przyczepy również nie podlega opłacie. Pojazdy te nie są ani pojazdami ciężarowymi, ani autobusami i nie określono dla nich stawki opłaty drogowej zgodnie z rozporządzeniem rządu nr 350/2007 Z. z. [odpow. Dz.U.]

Pojazdy kategorii N1 do 3,5 tony same w sobie nie podlegają opłacie. Zespoły pojazdów o ciężarze ponad 3,5 t, składające się z pojazdu N1 i przyczepy, podlegają opłacie, ponieważ stanowią w takim wypadku zespół pojazdów, przeznaczony do transportu towarów w rozumieniu ustawy nr 25/2007 Z.z. o elektronicznym poborze myta, co wynika z zakwalifikowania pojazdu do kategorii N1 jako pojazdu zaprojektowanego i skonstruowanego do transportu towarów, czyli pojazdu ciężarowego."

W 2010 roku pojazdy kategorii M1 będą jeździć po słowackich drogach bez opłat i nie potrzebują także winiet. Celem akcji promocyjnej jest wspieranie ruchu turystycznego na Słowacji oraz zachęcenie turystów „caravaningowych” do wypoczynku w Republice Słowackiej.
_________________

a z tego wynika, że nie podlega opłatom
Źródło: camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=6231


Temat: Słowaccy kierowcy strajkują
Unia Przewoźników Drogowych Słowacji rozpoczęła akcję protestacyjną na 137 stacjach benzynowych w kraju. Przewoźnicy żądają obniżenia kosztów drogowych opłat elektronicznych, które Słowacja wprowadziła dla samochodów ciężarowych i autobusów 1 stycznia na ponad dwóch tysiącach kilometrów autostrad i dróg pierwszej kategorii.
Unia Przewoźników Drogowych Słowacji rozpoczęła akcję protestacyjną na 137 stacjach benzynowych w kraju. Przewoźnicy żądają obniżenia kosztów drogowych opłat elektronicznych, które Słowacja wprowadziła dla samochodów ciężarowych i autobusów 1 stycznia na ponad dwóch tysiącach kilometrów autostrad i dróg pierwszej kategorii.

Kierowcy podjechali oflagowanymi ciężarówkami na stacje benzynowe. Płacą w kasach bilonem, piją kawę i spożywają gorące posiłki. Rozdają petycję z czterema postulatami prosząc innych kierowców i przechodniów o poparcie protestu. Twierdzą, że ich zadaniem nie jest blokada stacji, ale zwrócenie uwagi na problemy przewoźników.

Przewoźnicy żądają wprowadzenia systemu opłat elektronicznych dopiero w połowie roku. Twierdzą, że system nie jest dopracowany. Na wyznaczonych 90 punktach muszą czekać w długich kolejkach na wypożyczenie urządzenia GPS. Za przejechane kilometry mogą płacić jedynie gotówką. Przewoźnicy protestują również przeciw wysokim stawkami opłat, które sięgają od 5 do 20 centów za kilometr.

Żądają ich obniżenia o 60 procent. Chcą aby koszt instalacji urządzenia GPS był niższy aniżeli 130 euro. Twierdzą, że wprowadzenie opłat elektronicznych doprowadzi ich do bankructwa a transport przejmą Polacy, Węgrzy i Rumuni.

etransport.pl za Gazeta.pl
Źródło: myhobby.fora.pl/a/a,292.html


Temat: Płatności kartą DKV w Słowacji
Na początku tego roku Słowacja wprowadziła opłaty drogowe dla ciężarówek i autobusów od 3,5 t. Można je rozliczać za pośrednictwem operatora kart paliwowych DKV Euro Service. Od 12 stycznia funkcjonuje tam też alternatywna metoda rozliczeń – tzw. „ticketing”.
Opłaty w Słowacji pobierane są za przejazdy określonymi odcinkami drogi – obowiązują na 2400 km autostrad oraz dróg szybkiego ruchu. Przewoźnicy, którzy często podróżują tymi trasami, mogą nabyć urządzenie pokładowe do automatycznego naliczania opłat, tzw. OBU, za pośrednictwem operatora swojej karty paliwowej.

DKV oferuje klientom rozliczanie słowackich opłat w trybie Post-Pay - przewoźnik płaci za przejazdy autostradami dopiero po otrzymaniu za nie faktury. Jest to ta sama faktura, w której rozliczane jest paliwo, wycieraczki czy opłaty drogowe z innych państw.

Firmy zainteresowane taką formą rozliczeń muszą wypełnić i przesłać operatorowi zamieszczone na stronie DKV bezpłatne formularze. Po akceptacji wniosku rejestracyjnego klient otrzymuje urządzenie OnBoardUnit (OBU) bezpośrednio od operatora SkyToll. Konieczne jest zainstalowanie urządzenia OBU przez autoryzowany warsztat, których lista znajduje się na stronie internetowej DKV.

Firmy, które rzadko podróżują przez Słowację, mogą wybrać inna metodę rozliczeń. Od 12 stycznia 2010 r. w ruchu tranzytowym przez ten kraj pojawiła się możliwość regulowania opłat przy zastosowaniu „ticketingu”, czyli automatycznie wystawianych biletów.

Przewoźnicy mogą skorzystać z tej formy płatności do 31 marca 2010 r. w wybranych punktach granicznych. Jest to uzupełnienie do trybu płatności Post-Pay. Po okazaniu dokumentów pojazdu oraz określeniu odcinka trasy, który chcemy przejechać, obliczana jest kwota do zapłaty z góry. Kiedy kierowca ureguluje tę płatność, otrzymuje kwit, który uprawnia go do przejazdu wybranym odcinkiem trasy.
Więcej: www.dkv-euroservice.pl
Źródło: myhobby.fora.pl/a/a,657.html


Temat: Wakacje 2006
Za Dziennikiem Zachodnim:

Ubezpiecz się wyjeżdżając w słowackie góry

Już za dwa tygodnie każdy wypadek w słowackich górach będzie nas słono kosztował - zapowiada "Dziennik Zachodni".

Od 1 lipca słowacki odpowiednik polskiego GOPR-u Horska Zahranna Sluźba, będzie pobierał opłaty za swoje usługi.


Oznacza to, że po zakończeniu akcji ratownik wystawi nam rachunek. Pomoc ratownika kosztować będzie od 500 koron słowackich (ponad 50 zł) za przybycie ratowników do poszkodowanego i udzielenie mu pomocy na miejscu. Górna granica opłat nie została określona, ale np. za trwającą cały dzień akcję poszukiwawczą - jedną z najczęstszych interwencji ratowników górskich, zwłaszcza w Tatrach i wyższych partiach Beskidów - zapłacimy ok. 25 tys. koron (ok. 2,7 tys. zł).

Do tej pory - pisze gazeta - zwolnieni z opłat byli obywatele Słowacji, często próbowali wykręcić się od płacenia także Polacy, którzy ulegli wypadkowi po słowackiej stronie.

"Były też problemy ze ściągalnością należności od Polaków. Ale coraz rzadziej, bo przy tak daleko posuniętej integracji europejskiej, łatwo dotrzeć do osoby mieszkającej za granicą" - mówi naczelnik beskidzkiego GOPR-u Jerzy Siodłak.

Dodaje, że wielu Polaków wybierających się za granicę w ogóle nie wie o tym, że w zdecydowanej większości krajów pomoc w górach jest takim samym rodzajem usługi, jak np. pomoc drogowa. A więc w pełni płatna - przypomina dziennik.

"I dzwonią potem do nas z pretensjami, że przecież powinno być jak w Polsce. Tymczasem to w Polsce obowiązują specyficzne zasady, a nie tam" - wyjaśnia rozmówca "Dziennika Zachodniego".
Źródło: forum.chorzow.slask.pl/viewtopic.php?t=809


Temat: Opłaty za autostrady zestawem powyżej 3.5 tony
Oto co znalazłem na temat opłat za autostrady na Słowacji - dla zestawów samochód osobowy + przyczepa o łącznym DMC poniżej 3.5 tony - jak dotychczas.

Na stronie https://www.emyto.sk/web/guest/spoplatnene-vozidla opisującej zasady elektronicznego poboru opłat (myta) dla samochodów powyżej 3.5 tony widnieje co następuje:

Pojazdy kategorii M1, nawet jeśli ich masa przekracza 3,5 t (np. przyczepy mieszkalne) nie mają obecnie obowiązku uiszczania opłaty drogowej. Zespół pojazdów utworzony przez pojazd kategorii M1 ze sprzężonym pojazdem również nie podlega opłatom drogowym. Takie pojazdy nie są ani samochodami ciężarowymi, ani autobusami i nie ustalono dla nich stawek myta zgodnie z Rozporządzeniem Rządu nr 350/2007 Dz. U.

M1 oznacza samochody osobowe o DMC <3.5t. Takie nie podlegają e-mytu a jedynie opłacie winietowej.

Dokładna definicja wg naszej ustawy (słowackiej nie znalazłem, ale zgodnie z dyrektywą UE unifikującą kategorie homologacyjne w Unii powinno być to samo):

Kategoria M: pojazdy samochodowe mające co najmniej cztery koła i zaprojektowane i wykonane
do przewozu osób, w tym:
1) kategoria M1: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające nie więcej niż 8 miejsc oprócz siedzenia kierowcy;

Ale uwaga! Jeśli ktoś ma holownik zarejestrowany jako ciężarowy z homologacją N1 to:

Pojazdy kategorii N1 do 3,5 ton nie podlegają opłacie drogowej. Zespoły pojazdów powyżej 3,5 t utworzone przez pojazd N1 ze sprzężonym pojazdem podlegają jednak opłacie drogowej, ponieważ chodzi o zespoły pojazdów przeznaczone do transportu towaru zgodnie z ustawą nr 25/2007 Dz. U. o elektronicznym poborze opłaty drogowej, co wynika z kategorii pojazdu N1 jako pojazdu projektowanego i skonstruowanego do transportu towaru, czyli chodzi o samochód ciężarowy.

Czyli sam taki holownik wymaga jedynie winietki, jeśli natomiast ma jakąkolwiek przyczepę (nawet lekką) to będzie musiał płacić myto elektronicznie - już widzę otwarte pole do korupcji. "Ja wam dam pokutku!!!"
A propos: kara za brak e-myta to coś koło 1600 Euro.
Za brak winiety: 120 Euro

Mam nadzieję, że pomogłem.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=6176


Copyright (c) 2009 Czat czy Komunikator PalTalk czy inny messenger ? | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.